van siem reap naar koh chang

• ron

Hoi allemaal,

In maart ga ik rondreizen in thailand en cambodja, nu wil ik graag vanaf siem reap naar Kog chang.

Hoe kan ik daar het makkelijkst komen, hoe lang is de reistijd ongeveer en wat zijn ongeveer de kosten?

Ik kan erg weinig info vinden.

Graag hoop ik wat te horen.

Al vast bedankt.

gr ron

• Skaville

Hoi Ron,

Wij hebben het in november '11 gedaan. Regel in je hotel/hostel een taxi ( 08.00 uur vertrek) voor ongeveer 30 dollar naar Poipet. In Poipet uitstappen bij het grenskantoor. Papieren in orde laten maken. Rustig naar de Thaise kant lopen. Je wordt onderweg aangesproken door mannetjes die je willen helpen richting Thailand, gewoon negeren of een kletspraatje mee houden. Verder gewoon je weg vervolgen richting Thaise kant. Wijst zich vanzelf.

Bij de Thaise grenspost ook weer papieren laten regelen en weg vervolgen. Je loopt gewoon door en na een paar honderd meter krijg je aan je linkerkant een kantoortje waar je vervoer kan regelen naar Koh Chang. Wij waren na onderhandelen 1900 bath kwijt voor een taxi naar Koh Chang inclusief ferry. Op Koh Chang staan de songthaews ( gedeelde taxi's) klaar als je van de ferry stapt voor verder vervoer op het eiland.

Best prijzig, maar je staat rond 15.00 uur op Koh Chang als het meezit. Je kunt het ook voor veel minder regelen via een busjesservice (ook te regelen via je hostel of hotel) maar dan ben je vele uren langer onder weg. Die busjes vertrekken pas op de grens als ze vol zitten.

Veel plezier op het olifanteneiland.

Skaville