Hoiii,

Mijn naam is Chantal Lemmens, en ik zit op de HAVO van het Trevianum. Komende juni ga ik met Xplore mee naar Thailand – Cambodja voor 3 weken.

Xplore is een project van de stichting Global Exploration, en geeft Limburgse jongeren de kans om kennis te maken met andere culturen in ontwikkelingslanden.

Global Exploration is een stichting die geld ophaalt voor de landen waar de jongeren naar toe kunnen, zoals bv. Thailand – Cambodja, Tanzania, China, Peru, Nepal en een aantal andere landen.

Met dit geld, zorgt Global Exploration er bijvoorbeeld voor dat de schooldagen van de kinderen wat prettiger zijn, door hun scholen op te knappen, of nieuwe scholen te bouwen. Dit zelfde geldt voor weeshuizen. Ook worden er waterputten gebouwd, en worden verschillende wensen van de lokale bevolking vervult, zoals bv. tomaten planten aanleggen. Meer over Global Exploration kunt U vinden op www.globalexploration.nl

Een van de voorwaarden om als leerling(e) mee te mogen met Xplore, is dat elke leerling(e), naast het geld voor de reis zelf, €1800,- sponsorgeld ophaalt.

Dit geld is dus niet voor de reis van de leerling zelf, maar wordt aan Global Exploration gedoneerd. De schooltjes die Global Exploration steunt, gaan wij bezoeken, en zelf ook een beetje opknappen, zoals bv. muurschilderingen maken, of ramen plaatsen. Dit wordt van tevoren afgesproken, en op de plaats van uitvoering zullen dus ook de juiste spullen hiervoor aanwezig zijn.

Het geld wat dit jaar door onze school wordt opgehaald, gaat naar een schooltje in Cambodja, wat wel wat hulp kan gebruiken. Lon Lieng Patcha Patchanna, zo heet het schooltje waar gehandicapte kinderen naar school kunnen. In het Boedhisme denken ze dat als je gehandicapt bent, je iets verkeerds gedaan hebt in je vorige leven. Deze kinderen stellen dus eigenlijk niks voor, en krijgen amper hulp. Aan het schooltje wordt ook niet veel geld besteed, want “het is toch maar voor de slechten.” Wij willen deze kinderen helpen, met bv. hun schooltje op te knappen, boeken voor ze te kopen, tafeltjes en stoelen, en verder gaan wij nog naar een middelbare school in Siem Reap, een weeshuis en een lepraziekenhuis om allerhande spullen te doneren. De check voor het schooltje, overhandigen wij zelf.

Het project heet scholen voor scholen; meer dan 20 scholen over de hele wereld worden gesteund, omdat iedereen recht heeft op onderwijs!

Ook heel belangrijk is dat Global Exploration naar het behalen van de Millennium doelen streeft, en het draagoppervlak van vrijwilligershulp wil vergroten. Daarom gaan wij dan ook na onze reis ons verhaal vertellen aan minsten 200 personen.

Global Exploration heeft een nauwe samenwerking met de stichting Wilde Ganzen, en Wilde Ganzen is bereid om van elke €1,- die binnenkomt, €1,55 te maken!

Sponseren kan op de volgende manieren, natuurlijk hoeft het niet meteen een van deze bedragen te zijn, elk klein beetje helpt!

sponsorpakket 25,-:

· groetkaart uit Thailand/Cambodja

Club van € 100,-:

· full colour boek van ons avontuur

· Naamsvermelding op de website (vorig jaar 30.000 unieke dagbezoekers)

· Naamsvermelding in ons boek (5000 exemplaren)

Sponsorpakket A: €500,-

· 5 full colour boek van ons avontuur

· logo op de website (vorig jaar 30.000 unieke dagbezoekers)

· logo in het boek (5000 exemplaren)

Sponsorpakket B: €1000,-

· 10 full colour boeken van ons avontuur

· Groetkaart

· Uw logo in het boek, op de groetkaart en op de website (met hyperlink)

· Uitnodiging voor 2 personen voor onze slotmanifestatie november 2013

Sponsorpakket C: €5000,-

· 50 full colour boeken van ons avontuur (als kerstcadeau voor uw werknemers?)

· Groetkaart

· Uw logo in het boek, op de groetkaart en op de website (hyperlink op voorpagina)

· Uitnodiging voor 4 personen voor onze slotmanifestatie november 2013

· Foto’s van uw bedrijfsvlag op één van de goede doelen ter plekke

· Een media presentatie van ons avontuur bij uw bedrijf

Can you help ? Please do!

U kunt uw bijdrage storten op rekeningnummer 13 50 14 204 t.n.v. Stichting Trevianum onder vermelding van uw naam, naam van de leerling en “sponsoring Xplore 2013”.

Ik hoop dat U mij, Global Exploration, en de kinderen daar een handje kunt helpen!

Als U mij wilt sponsoren, stuurt U mij dan een mailtje met het bedrag en uw adresgegevens.

Ik hoop dat U mij kunt helpen!

Stichting Global Exploration is ANBI (algemeen Nut Beogende Instelling),

daardoor is uw financiële bijdrage aftrekbaar van de belasting