Hallo beste cambodja gangers,
ik had een vraagje wij zouden graag willen trouwen in cambodja, maar ik heb geen idee of dat kan en wat er voor nodig is, kon op het net niet echt iets vinden, wie weet er iets meer van.
alvast bedankt,
groetjes
Maria
Hallo Maria,
Ga je trouwen met een nederlandse of cambodjaanse jongen?
Ik ben dan zelf met een Cambodjaanse getrouwd en ben in Cambodja getrouwd, maar ik weet niet hoe het geregeld is als je in een ander land woont en beide niet Cambodjaans. Ik weet niet welke documenten je hiervoor moet hebben. Ik kan je wel alvast adviseren om de Nederlandse Ambassade in Bankgok (we hebben geen ambassade in Cambodja) te raadplegen of de Ministerie van Buitenlandse zaken in Den Haag. Mischien dat zij meer informatie hierover kunnen geven.
Ik wens jullie een goede voorbereiding van jullie voorgenomen huwelijk.
Andre
Hallo Maria,
Zowel Andre als ondergetekende zijn in Cambodia met een Cambodiaanse getrouwd. De ceremonie kan 1 tot 3 dagen duren en als je dat leuk vindt is dat gedeelte goed te organiseren.
Dit gedeelte werd, in mijn geval, door de familie georganiseerd.
Voor iedereen is de ceremonie het belangrijkste gedeelte maar stelt op zich helemaal niets voor. Dit grote toneelspel kan op 365 dagen van het jaar worden geregeld.
Om het huwelijk bindend te maken moet je het laten registreren en is dan alleen nog maar in Cambodia geldig. Hierna moest ik met alle papieren via het ministerie van buitenlandse zaken en de ambassade's van Cambodia en Nederland in Bangkok naar den Haag voor de Nederlandse registratie.
Kortom de papierwinkel is het belangrijkste en het minst romantische deel.
Nu praat ik over Nederlanders die met Cambodianen trouwen en het zal ongetwijfeld mogelijk zijn om als 2 Nederlanders in Cambodia te trouwen want tenslotte kan met geld hier bijna alles.
Ik ken helaas geen voorbeelden.
Succes en voor meer info over de ceremonie kan je altijd bij 2 experts langs komen.
Jan de Jongh
Hallo Meneer tegen de uitbuiting,
Ik vind dat je wel heel erg ver gaat. Voordat je iets gaat roepen, check of het waar is. Nu roep je iets en je weet totaal niet waar je het over hebt. Mischien dat jij zoiets doet maar er zijn hier mannen die met een cambodjaanse voruw trouwen die niet uit het barleven komt . Ik spreek namens Jan en ook voor mezelf. Ben je weleens in Cambodja geweest en als je hier geweest bent dan ben je zeker niet verder gekomen dan Sharky, heart of darkness en walkabout zeker.
Andre
ik vond dat ook een hele kl@#ige opmerking, hoe weet jij nou hoe de situatie is, en dan nog wat gaat jou dat aan!!!!
Als je dan hierover wil disscusieren dan stel je zelf de volgende vraag:als dit al zou gebeuren is de vraag wie buit wie uit, de vrouw die een man met geld ziet???? of anders om!!!
sorry maar zo'n opmerking vind ik misplaatst hier,
maria
Ik woon 3 jaar in Cambodja/Phnom Penh. Ik denk dat ik het land behoorlijk ken, maar zeker nog niet alles dus ik pretendeer helemaal niet dat ik alles weet. De opmerkingen die jij maakt slaan nergens op. Ik zal je het sterker vertellen, de meisjes worden niet uitgebuit, maar de naiive mannen die hierheen komen (ook in Thailand) worden uitgebuit. Zij denken dat het meisje verliefd op hen is maar ze worden financieel uitgekleed. Wie buit wie uit!
Het zou ook fatsoenlijk zijn als je gewoon je eigen naam gebruikt.
Andre
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?