Trouwen in cambodja

• Paulus

André,

Laat ‘m toch een vet hart krijgen die mafkees! Neem niet de moeite om zo’n anonieme schijtbak serieus weerwoord te geven. Eerst heet ie ‘Taalduiveltje’, een week later ‘Tegen uitbuiting’. Zal niet lang meer duren of schuilnaam ‘Zielepietje’ doet zijn intrede met een ander jankverhaal.

Groet,

Paul

• Taalduiveltje

Ho ho ho, nu maak je toch een grove fout hoor Paulus! Je hebt slordige schrijvers én mafkezen, maar om mij onder één noemer te brengen met Tegen Uitbuiting (hij is trouwens ook een slordige schrijver), dat gaat te ver.

• Tegen Uitbuiting

dag Andre,

Wederom laat je blijken erg op de hoogte te zijn van een bepaald ‘beroep’, ik durf dan ook wel te concluderen dat jij met enige regelmaat in zulke etablishementen je plezier vindt. Als ik het mis heb (wat ik niet denk gezien jouw kennis op dit vlak), hierbij mijn excuses.

Verwonderlijk vind ik verder dat jij van mening bent dat de mannen en niet de vrouwen worden uitgebuit, dit is toch een beetje de omgekeerde wereld Andre, ik neem aan dat je dat zelf ook wel begrijpt. Immers als deze vrouwen genoeg geld zouden hebben zouden ze dit ‘beroep’ nooit beoefenen.

Met vriendelijke groet,

Tegen Uitbuiting

P.S. Taalduiveltje, kan dit korte epistel wel je goedkeuring wegdragen?

• Kees

Ik denk dat André gelijk heeft dat veel mannen uitgebuit worden. Dat is zeker in Thailand het geval. Er worden spelletjes gespeeld zodat de man steeds meer geld naar zijn “geliefde” stuurt. (Liefst meerdere mannen tegelijk zodat de maandelijkse opbrengst hoger is) In Thailand is het een miljoenen business!

Ik weet zeker dat als er sprake is van uitbuiting dat toeristen/buitenlanders hier meestal niet de oorzaak van zijn. Prostitutie in zuid-oost azië is heel groot, het gedeelte dat zich op buitenlanders richt is slechts een klein gedeelte.

Mensen zoals André hebben het juist heel goed voor met de locale bevolking en hebben dat ook bewezen. Jouw reactie is daarom bijzonder ongepast.

Ben je er zelf wel eens geweest? Hoe ver gaat jouw kennis van deze landen?

• Andre

Beste meneer van tegen uitbuiting,

Dan mag je meteen maar je excuses maken.

Iedere nederlander weet waar de wallen zijn in Amsterdam, kan ik hieruit concluderen dat iedereen een hoerenloper is? En kom nu niet aan met het verhaal dat je nooit van de wallen hebt gehoord.

Ik ben op de hoogte wat er zoal in Phnom Penh en in Cambodja gebeurd, ik woon immers 3 jaar hier en heb een reisburo, ben getrouwd met een Cambodjaanse en heb veel cambodjaanse en barang(buitenlandse) vrienden. Maar wil dit dan zeggen dat ik met taxigirls (heb jij natuurlijk nog nooit van gehoord) iedere avond de hort op ga. Kom eens een keertje naar Cambodja, en dan zal ik je vertellen wat ik hier zoal doe. Maar tot die tijd is het beter dat je niet van zulke onaardige dingen zegt.

Andre

• Kees

Ohh! Ik vondt het al zo vreemd dat die taxigirls nooit een auto bij zich hadden….

• Paul

Ik heb inderdaad nog nooit van taxigirls gehoord, wel van barmeisjes, onontkoombaar als je regelmatig in Z-O Azie bent, en niet voor sextourisme. En natuurlijk heeft iedere Nederlander, waaronder ik, weleens van de wallen gehoord, maar insite informatie zoals namen van bordelen etc… ken ik niet. Daarom vind ik mijn conclusie dat als jij wel namen van bordelen kent getuigen van insite informatie, het is namelijk heel goed mogelijk om in een stad als PP te wonen zonder die namen te kennen, maar wellicht dat je buiten je normale tourtrips (welke je zeer verdienstelijk doet) ook speciale arrangementen hebt. En maak mij niet wijs dat die huwelijken tussen bijvoorbeeld barang en Khmer gebaseerd zijn op liefde, als jij één van die barang bent die binnen, noem eens 1á1,5 jaar getrouwd is met zijn liefde zou je dat toch ook moeten inzien. Wat niet wil zeggen dat geld en een welvarende toekomst geen krachtige bevoorderaar kan zijn voor langdurig huwelijksgeluk. Als je weleens diepgaand met vrouwen aldaar praat zou je dit toch ook moeten weten, het is statusverhogend om een barang te hebben en verdomd goed voor je financiele toekomst.

En natuurlijk wens ik je veel geluk met je zeer goed lopend bedrijf,

Tegen uitbuiting

P.S. over waarom niet onder eigen naam.. Dit is internet, toch een soort van post wat iedereen kan lezen, dien je voorzichtig mee om te gaan, doe ik dus altijd consequent, en nee, niets met paranoia te maken.

• Andre

Beste Mr. Paul

k wil eigenlijk helemaal niet reageren op jouw onzinnige verhalen en conclusies. Maar toch doe ik het. Slechte eigenschap van mij. De bars die ik heb opgenoemd staan in alle reisgidsen vermeld. Pak maar eens de Lonely planet en vraag maar aan iedere willekeurige backpacker en zij zullen zeggen dat zij in deze bars geweest zijn. Ook kan ik me niet voorstellen dat expats die in PP wonen deze namen niet kennen. Deze bars adverteren in bijna alle magazines.

Ik zou het zeer op prijs stellen als je een keer naar Phnom Penh wilt komen en dan zal ik je haarfijn vertellen dat relaties ook gebaseerd kunnnen zijn op liefde en niet om geld. En als je hier bent geweest, kun je doorreizen naar Sihanoukville, waar Jan de Jongh je hetzelfde kan mededelen.

Conclusies trekken zonder dat je de mensen kent vindt ik zeer beangstigend en ik denk dat jij een zeer bekrompen denkwijze hebt.

Andre

• shannara64

Hallo,

Mijn broer wil gaan trouwen met een vrouw uit Cambodja……welke stappen moet hij ondernemen??

Op het net is hier amper wat over te vinden.

Hij heeft een email gestuurd aan de nederlandse ambassade in Bangkok maar vooralsnog geen antwoord ontvangen.

Oja mochten mensen het weer belangrijk vinden om mijn broer te wijzen op de gevaren of hem uit te maken voor wat dan ook…..bespaar je de moeite. het is echt serieus dus vraag ik ook om serieuze reacties !!!!!

• Hans

Dit en nog meer staat er op minbuza.nl

Legalisatie van de buitenlandse huwelijksakte

Wanneer u uw buitenlandse huwelijksakte in Nederland wilt laten inschrijven, moet u deze eerst laten legaliseren. Eerst moeten de autoriteiten van het desbetreffende land uw akte legaliseren, daarna de Nederlandse diplomatieke vertegenwoordiging in dat land.

Als het land waar de huwelijksakte is opgemaakt, is aangesloten bij het zogenaamde Apostilleverdrag (een legalisatieverdrag), dan volstaat het om een apostillestempel op de huwelijksakte te laten plaatsen en hoeft de akte niet door de Nederlandse diplomatieke vertegenwoordiging te worden gelegaliseerd. In de Verdragenbank vindt u een overzicht van landen die bij het Apostilleverdrag zijn aangesloten. Wilt u weten welke autoriteit de apostillestempel afgeeft, kijk dan bij de landeninformatie en zoek het land op waar uw huwelijksakte is opgemaakt.

Mocht u niet in de gelegenheid zijn zelf zorg te dragen voor de benodigde legalisaties - ook waar het gaat om legalisatie door de lokale autoriteiten - dan kan in sommige gevallen de legalisatiebalie van het ministerie van Buitenlandse Zaken voor u bemiddelen na terugkeer in Nederland. Dit kan alleen als één van u beiden de Nederlandse nationaliteit bezit. Hieraan zijn per document bemiddelingskosten verbonden.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de consulaire afdeling van de Nederlandse ambassade of het consulaat-generaal in het land waar u verblijft.

Ook kunt u dagelijks van 9.00 tot 12.30 uur telefonisch contact opnemen met het Consulair Dienstencentrum van het ministerie van Buitenlandse Zaken, telefoon: +31 70 348 4844

Legalisatie van de buitenlandse huwelijksakte